Japan에 대해 아는 건 별로 읍다... Nick Rhodes랑 되게 헷갈렸었다는 거 외엔...
근데 최근에 유투브에 떠 있는 음악들을 듣다보니 참 좋네... 베이시스트였던 Mick Karn이 어제 사망했단다, 암으로...
Chris는 Japan의 원로팬이었던 거 같은데 아마 Mick Karn의 소식을 그의 웹사이트를 통해 접하고 있었나보다.
Chris에 따르면 Karn은 그동안 암투병 중이었고, 재정적 곤란을 겪고 있다가 함께 작업했던 뮤지션들이 자선 콘서트를 열어 수익금으로 병원비, 생활비 등의 보조를 받았었다고. Karn은 2011년 1월 4일 자택에서 사망...ㅜ.ㅜ RIP Mick Karn...
근데 최근에 유투브에 떠 있는 음악들을 듣다보니 참 좋네... 베이시스트였던 Mick Karn이 어제 사망했단다, 암으로...
Chris는 Japan의 원로팬이었던 거 같은데 아마 Mick Karn의 소식을 그의 웹사이트를 통해 접하고 있었나보다.
Chris에 따르면 Karn은 그동안 암투병 중이었고, 재정적 곤란을 겪고 있다가 함께 작업했던 뮤지션들이 자선 콘서트를 열어 수익금으로 병원비, 생활비 등의 보조를 받았었다고. Karn은 2011년 1월 4일 자택에서 사망...ㅜ.ㅜ RIP Mick Karn...
JT님은 본인이 자기네 공식 홈피 업뎃까지 홍보하고 아주...ㅋㅋㅋ 진짜 Is 말대로 구엽다 ㅋㅋㅋ
JT님한테 이런 성향이 있었을 줄이야 ㅋㅋ 브라이언 같은 사람이 있는가 하면 JT님처럼 이렇게 발랄한 분도 계신다 ㅋㅋㅋ
내가 십대시절 가히 신처럼 떠받들던 사람이
맨날 이렇게 페북에 하루 평균 5개 이상의 글을 올린다는 게 아직도 신기하고 믿기지 않는다...ㅋㅋㅋ
심지어는 팬이 올린 본인의 사진 출처까지 본인이 직접 밝혀주는 이런...초현실적인 상황이
맨날 이렇게 페북에 하루 평균 5개 이상의 글을 올린다는 게 아직도 신기하고 믿기지 않는다...ㅋㅋㅋ
심지어는 팬이 올린 본인의 사진 출처까지 본인이 직접 밝혀주는 이런...초현실적인 상황이
지금 페북에선 연출되고 있다는...O.O (팬이 사진을 올리면서 '이거 오래 된 사진인데 출처를 모르겠다...'고 썼더니
갑자기 JT님 등장하여 말씀하시길, '이 사진은 0000년도 0000 잡지 사진인 거 같다'라고 하시나니...
할렐루야 아멘! ㅋㅋㅋㅋ)
듀란 공홈 블로그에서 JT님이 MK 사망에 관하여 쓴 짤막 글. 읽다보니 Japan도 뭔가 좀 구린 과거가 있는 듯...
갑자기 JT님 등장하여 말씀하시길, '이 사진은 0000년도 0000 잡지 사진인 거 같다'라고 하시나니...
할렐루야 아멘! ㅋㅋㅋㅋ)
듀란 공홈 블로그에서 JT님이 MK 사망에 관하여 쓴 짤막 글. 읽다보니 Japan도 뭔가 좀 구린 과거가 있는 듯...
John Remembers Mick Karn
January 4th, 2011
It is with great sadness we read of the passing away of Mick Karn, Japan bassist and super-sideman, one of the great visual and sound stylists of the late-seventies/early-eighties.
Nick and I first saw Japan at Barbarellas in Birmingham on their ‘Obscure Alternatives’ tour and were blown away. They were so fresh, while every other band in town were tripping over each other in a rush to play the same three chords, Japan were brave in many ways. When I think back to that night the image that first comes to mind first is beautiful Mick, red hair and Ibanez bass, shaved eyebrows and ballet shoes, shuffling around the floor like a docile robot, playing also with great beauty and verve, punching delicate holes in the fabric of the songs; in Mick Karn’s basslines no notes were ever wasted.
It is a great tragedy to me that the members of Japan were never able to quite get over themselves and find a way to work again together, as Japan. The Rain Tree Crow episode was a disaster, more-so if the rumors about David were true, changing his mind about calling the project Japan, once the album had been started and he held all the cards.
I did not follow Mick’s work past Dali’s Car, but got to speak to him last year as we both made contributions to the David Bowie tribute, ‘We Were So Turned on’. We made tentative plans to meet in London, and Duran discussed Mick contributing to ‘All You Need is Now’. It never happened.
Mick changed my life in a good way, ‘Quiet Life’ and ‘Gentlemen Take Polaroids’, ‘Adolescent Sex’ and ‘Tin Drum’ are amongst the best recordings made during the post-punk era in my view. Mick’s sax playing also was always interesting.
He shall be missed.
It is with great sadness we read of the passing away of Mick Karn, Japan bassist and super-sideman, one of the great visual and sound stylists of the late-seventies/early-eighties.
Nick and I first saw Japan at Barbarellas in Birmingham on their ‘Obscure Alternatives’ tour and were blown away. They were so fresh, while every other band in town were tripping over each other in a rush to play the same three chords, Japan were brave in many ways. When I think back to that night the image that first comes to mind first is beautiful Mick, red hair and Ibanez bass, shaved eyebrows and ballet shoes, shuffling around the floor like a docile robot, playing also with great beauty and verve, punching delicate holes in the fabric of the songs; in Mick Karn’s basslines no notes were ever wasted.
It is a great tragedy to me that the members of Japan were never able to quite get over themselves and find a way to work again together, as Japan. The Rain Tree Crow episode was a disaster, more-so if the rumors about David were true, changing his mind about calling the project Japan, once the album had been started and he held all the cards.
I did not follow Mick’s work past Dali’s Car, but got to speak to him last year as we both made contributions to the David Bowie tribute, ‘We Were So Turned on’. We made tentative plans to meet in London, and Duran discussed Mick contributing to ‘All You Need is Now’. It never happened.
Mick changed my life in a good way, ‘Quiet Life’ and ‘Gentlemen Take Polaroids’, ‘Adolescent Sex’ and ‘Tin Drum’ are amongst the best recordings made during the post-punk era in my view. Mick’s sax playing also was always interesting.
He shall be missed.
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Ghost
이 노래 참 좋다. 근데 David은 왜 이렇게 이쁜거야...*_*
Life in Tokyo
그리고 이건 어제 JT님도 본인 페북 페이지에 올렸던 뮤비...ㅋㅋㅋ
하여간 JT님... 이제 페북 죽돌이 다 되셨군요...ㅋㅋㅋ
하여간 JT님... 이제 페북 죽돌이 다 되셨군요...ㅋㅋㅋ
Sometimes I feel so low
이 곡은 앞부분 drum intro가 Kajagoogoo의 Too Shy랑 비슷하단 생각이 들었음.
(그 곡은 지금도 내 iTunes에 보관하고 있다 ㅋㅋㅋ) 그나저나 David... 증말 헉! 소리 나게 이쁘셨네욤...
Androgyny를 넘어 진짜 여자 같다... *_* Stevie Nicks 같단 생각이...ㅋㅋㅋ
최근 모습은 세월이 느껴지긴 하지만 역시 우월한 골격구조 때문인지 예전 미모의 흔적이 지금도 보인다 ^-^
You were not so original with your Nancy Boy look, Mr. Molko! :P
최근 모습은 세월이 느껴지긴 하지만 역시 우월한 골격구조 때문인지 예전 미모의 흔적이 지금도 보인다 ^-^
You were not so original with your Nancy Boy look, Mr. Molko! :P
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